Zwroty i reklamacje
ZWROTY I REKLAMACJE
Zwrot towaru
Czas na zwrot towaru
Jako konsument zgodnie z obowiązującym prawem, Klient na prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów w terminie do 21 kalendarzowych od daty doręczenia zamówienia. Po upływie 21 dni od daty doręczenia przesyłki wygasa termin do prawa do odstąpienia od umowy sprzedaży/kupna towarów.
Procedura zwrotu towaru
By skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy sprzedaży/kupna z zachowaniem regulaminowego terminu 21 kalendarzowym, należy w jednoznaczny sposób poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy sprzedaży/kupna. Informację należy przekazać w wybranej formie pisemnej:
1) przy pomocy wydrukowanego formularza reklamacji/zwrotu dostępnego na stronie www.orienteglamour.pl w zakładce „Reklamacje i zwroty”;
2) przy pomocy poczty elektronicznej, kierując na adres e-mail bok@orienteglamour.pl oświadczenie zawierające następujące dane: imię i nazwisko, adres e-mail, adres do korespondencji, numer telefonu, numer konta bankowego oraz numer zamówienia, informację dotyczącą produktu, datę zakupu;
3) drogą pocztową na adres:
Oriente s.c.
ul. Szwedzka 52/6
30-315 Kraków
Zwracany towar powinien być odesłany w stanie niezmienionym (niedopuszczalne są ślady użytkowania, zabrudzenia, zniszczenia), w oryginalnym i nieuszkodzonym opakowaniu, odpowiednio zabezpieczony, by nie został uszkodzony lub zniszczony w czasie transportu. Do przesyłki należy dołączyć formularz zwrotu oraz dowód zakupu produktu – paragon lub fakturę VAT.
Zwracany towar należy odesłać na adres:
Oriente s.c.
ul. Szwedzka 52/6
30-315 Kraków
Koszt zwrotu towaru ponosi Klient.
Uwaga!
Nie przyjmujemy przesyłek odesłanych do Sklepu za pobraniem!
Zwrot pieniędzy
Należność za zakupiony, a następnie zwrócony produkt, Klient otrzyma niezwłocznie po otrzymaniu przez Sprzedawcę przesyłki zwrotnej zawierającej nieuszkodzony towar, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych.
Sklep dokona zwrotu płatności takim samym sposobem, jakiego użył Klient, chyba że Klient i Sprzedawca ustalą inny sposób, niezwiązany z żadnymi kosztami dla Klienta.
Dla usprawnienia procesu zwrotu pieniędzy w formularzu należy podać numer konta, na które Sklep ma zwrócić należność. W przypadku przekazu pocztowego należy podać imię i nazwisko oraz adres, pod który Sprzedawca ma zwrócić należność.
Reklamacja towaru
Zgłoszenie reklamacji towaru
Oriente s.c. jako Sprzedawca ma prawny obowiązek dostarczyć Klientowi produkt bez wad.
W przypadku gdy Klient zdecyduje się reklamować zakupiony produkt, może skorzystać z prawa gwarancji (o ile taka została udzielona i nie minął okres gwarancyjny) lub z rękojmi (jeśli towar jest wadliwy).
Reklamacji należy dokonać w formie pisemnej:
1) przy pomocy wydrukowanego formularza reklamacji/zwrotu dostępnego na stronie www.orienteglamour.pl w zakładce „Reklamacje i zwroty”;
2) przy pomocy poczty elektronicznej, kierując na adres e-mail bok@orienteglamour.pl oświadczenie zawierające następujące dane: imię i nazwisko, adres e-mail, adres do korespondencji, numer telefonu, numer konta bankowego oraz numer zamówienia, informację dotyczącą produktu, opis wady, datę zakupu;
3) drogą pocztową na adres:
Oriente s.c.
ul. Szwedzka 52/6
30-315 Kraków
Odesłanie reklamowanego produktu
Reklamowany towar należy odesłać pod adres:
Oriente s.c.
ul. Szwedzka 52/6
30-315 Kraków
Do przesyłki należy dołączyć:
- formularz reklamacji;
- informacje dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju wady oraz okoliczności i datę wystąpienia wady;
- dane kontaktowe, aby ułatwić i przyspieszyć rozpatrzenie reklamacji;
- dowód zakupu produktu – paragon lub fakturę VAT.
Przesyłka powinna być w odpowiedni sposób zabezpieczona, aby nie została uszkodzona lub zniszczona podczas transportu. Koszt wysłania przesyłki z reklamowanym towarem ponosi Klient.
Rozpatrzenie reklamacji
Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie do 14 dni kalendarzowych od otrzymania przesyłki zwrotnej. Jeżeli reklamowany towar ma faktyczną wadę fabryczną, Klient ma prawo żądać:
- obniżenia ceny produktu;
- wymiany produktu na egzemplarz wolny od wad;
- zwrotu pieniędzy.
Sprzedawca ustosunkuje się do każdej zgłoszonej reklamacji. O postępie procesu reklamacyjnego Klient będzie na bieżąco informowany drogą e-mailową, SMS-em lub telefonicznie. Jeżeli reklamacja zostanie uznana za zasadną, koszt wysyłki, jaki Klient poniósł przesyłając do siedziby Sklepu reklamowany towar, zostanie zwrócony po otrzymaniu paczki, dlatego konieczne jest podanie następujących danych: imię i nazwisko, adres do korespondencji oraz numer konta bankowego.
Okres rękojmi za wady fabryczne trwa 2 lata od daty zakupu.